Postępowanie uproszczone w sprawach zgromadzeń
     W związku z wejściem w życie w dniu 14 października 2015 r. ustawy  z dnia 24 lipca 2015 r.  Prawo o zgromadzeniach (Dz.U. z 2015 r. poz. 1485) – zwanej dalej ustawą, zmieniły się zasady i tryb organizowania, odbywania oraz rozwiązywania zgromadzeń.
     W myśl art. 21 cyt. ustawy w przypadku, gdy organizator zgromadzenia uzna, że planowane zgromadzenie nie będzie powodować utrudnień w ruchu drogowym, a szczególności powodować zmiany jego organizacji, może mieć zastosowanie postępowanie uproszczone w sprawach zgromadzeń. W powyższej  sytuacji organizator zawiadamia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia właściwe gminne (miejskie) centrum zarządzania kryzysowego, a w przypadku gdy w danej gminie nie zostało ono utworzone – wojewódzkie centrum zarządzania kryzysowego, nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 2 dni przed planowaną datą zgromadzenia, podając:
1. imię i nazwisko organizatora zgromadzenia, jego numer PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z nim;
2. datę, godzinę i miejsce rozpoczęcia zgromadzenia, przewidywany czas trwania, przewidywaną liczbę uczestników oraz ewentualną trasę przejścia ze wskazaniem miejsca zakończenia zgromadzenia;
3. ewentualne zagrożenia, które w jego ocenie mogą pojawić się w trakcie zgromadzenia.
 
Powyższe zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia  przyjmuje: Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego w Rawie Mazowieckiej
na numer telefonu: 46 814 21 80
     numer faxu     : 46 814 43 23
lub e-mail: kryzys@rawamazowiecka.pl