Odnośniki
- Ułatwienia dostępu
-
Strona Podmiotowa Biuletynu Informacji Publicznej
https://www.bip.gov.pl - www.rawamazowiecka.pl
-
Prześlij uwagę, zgłoszenie
Przesyłanie uwagi, zgłoszenia
-
Fotokod tej strony
Fotokod z linkiem do tej strony
Kalendarium
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Najbliższe wydarzenia
Przejdź do: www.rawamazowiecka.pl
Treść strony
Koordynator do spraw dostępności
Jolanta Wróblewska
Kontakt:
Urząd Miasta Rawa Mazowiecka
Plac Marszałka Piłsudskiego 5
96-200 Rawa Mazowiecka
Tel. 46 814 47 11 w. 103
e-mail: jolanta.wroblewska@miastorawa.pl
Zadania koordynatora:
-
Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miasta Rawa Mazowiecka;
-
Przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z minimalnymi wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
-
Monitorowanie działalności Urzędu Miasta Rawa mazowiecka w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1696),
-
Zarządzenie Nr 13/2020 Burmistrza Miasta Rawa Mazowiecka z dnia 28 września 2020 r. w sprawie wyznaczenia koordynatora ds. dostępności oraz powołania zespołu ds. dostępności w Gminie Miasto Rawa Mazowiecka,
-
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miasta Rawa Mazowiecka na lata 2020 – 2021.
Metryka
- opublikował: Natalia Muszeldata publikacji: 2021-02-25 13:52
Poprawa dostępności - pozyskane fundusze
Metryka
- opublikował: Natalia Muszeldata publikacji: 2023-03-01 11:52
Informacja dotycząca dostępności.
Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062, zwanej dalej: ustawą), każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Urząd Miasta Rawa Mazowiecka o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej urzędu, o których mowa w art. 6, pkt 1 lub 3 ustawy.
Natomiast na podstawie art. 30 ustawy osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Informację o braku dostępności lub wniosek o zapewnienie dostępności należy złożyć do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związana informacja lub żądanie zapewnienia dostępności (wniosek o zapewnienie dostępności).
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
• dane kontaktowe wnioskodawcy,
• wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
• wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
• wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
• osobiście: w Biurze Podawczym Urzędu Miasta Rawa Mazowiecka w godzinach pracy urzędu, Plac Marszałka Piłsudskiego 5, Rawa Mazowiecka lub
• korespondencją pocztową na adres: Urząd Miasta, Plac Marszałka Piłsudskiego 5,
96-200 Rawa Mazowiecka , lub
• korespondencją elektroniczną na adres mailowy urzędu: um@rawamazowiecka.pl, lub
• poprzez ePUAP: /kb5177yoql/skrytka
Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.
Uprzejmie informujemy, że w postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością.
Metryka
- opublikował: Karol Łopatkadata publikacji: 2022-03-29 11:55
- zmodyfikował: Karol Łopatkaostatnia modyfikacja: 2022-03-29 11:57
Metryka
- opublikował: Karol Łopatkadata publikacji: 2022-03-29 12:00
Metryka
- opublikował: Karol Łopatkadata publikacji: 2022-03-29 11:58
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2025
Metryka
- opublikował: Natalia Muszeldata publikacji: 2022-03-01 14:02
- zmodyfikował: Natalia Muszelostatnia modyfikacja: 2023-03-01 11:31
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Metryka
- opublikował: Karol Łopatkadata publikacji: 2021-03-31 10:57
Metryka
- opublikował: Karol Łopatkadata publikacji: 2021-03-31 10:57