126909 - 2015 - przetarg nieograniczony
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta Rawa Mazowiecka , pl. Piłsudskiego 5, 96-200 Rawa Mazowiecka, woj. łódzkie, tel. 046 8144201, faks 046 8142628.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.rawamazowiecka.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wyłonienie zarządcy samorządowej instytucji kultury pod nazwą Muzeum Ziemi Rawskiej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie przez Zamawiającego (Organizatora Instytucji Kultury) Wykonawcy (Zarządcy - którym może być osoba fizyczna lub prawna), któremu powierzone Wyłonienie przez Zamawiającego (Organizatora Instytucji Kultury) Wykonawcy (Zarządcy - którym może być osoba fizyczna lub prawna), któremu powierzone zostanie zarządzanie samorządową instytucją kultury pod nazwą: Muzeum Ziemi Rawskiej w Rawie Mazowieckiej, zwanej dalej MZR. Do zakresu działalności MZR w Rawie Mazowieckiej należy między innymi katalogowanie i opracowywanie zgromadzonych zbiorów, prowadzenie działalności badawczej i naukowej, udostępnianie zbiorów archiwalnych i bibliotecznych dla celów naukowych i edukacyjnych, organizowanie wystaw stałych i czasowych, prowadzenie działalności edukacyjnej oraz wydawniczej. Ważnym elementem działalności jest gromadzenie i przechowywanie zbiorów w warunkach zapewniających im właściwy stan i bezpieczeństwo oraz magazynowanie w sposób dostępny do celów naukowych. Zarządca będzie zobowiązany do zarządzania MZR, w tym do strategicznego i bieżącego zarządzania oraz opracowania, wdrożenia i przeprowadzenia programu zmian, usprawnień, rozwoju i funkcjonowania MZR, zmierzającego do poprawy jego działania, obniżenia relatywnych kosztów funkcjonowania oraz zapewnienia osiągania możliwie najwyższego poziomu MZR. Zakres zamówienia związany z powierzeniem Zarządcy zarządzania MZR obejmuje: a) administrowanie mieniem i majątkiem MZR, ze szczególnym uwzględnieniem dbałości o utrzymywanie obiektu w jak najlepszym stanie technicznym oraz wykorzystywania zgodnie z celami statutowymi MZR; b) prowadzenie MZR zgodnie z obowiązującym statutem, w oparciu o przyjęty Roczny Program Działalności..
II.1.5) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.42.00.00-4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia wymienionego w załączniku nr 2 do SIWZ. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów jakie ma dostarczyć Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia wymienionego w załączniku nr 2 do SIWZ. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów jakie ma dostarczyć Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować jedną osobą która w jego imieniu będzie sprawowała czynności zarządcze nad MZR w Rawie Mazowieckiej, na podstawie umowy o zarządzaniu i posiadać będzie następujące kwalifikacje: a) minimum 2-letni staż w instytucjach kultury (preferowane w muzealnictwie) nabyty w okresie, o którym mowa w pkt 11 ppkt 6. b) roczne doświadczenie w kierowaniu zespołem ludzkim, nabyte w okresie, o którym mowa w pkt 11 ppkt 6. W przypadku, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów jakie ma dostarczyć Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia wymienionego w załącznikach nr 2 oraz nr 7 do SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający w tym zakresie nie precyzuje szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia wymienionego w załączniku nr 2 do SIWZ. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów jakie ma dostarczyć Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Formularz oferty z ceną wyliczoną zgodnie z zapisami rozdziału 11 SIWZ (załącznik nr 1a lub 1b do SIWZ), 2) Pełnomocnictwo do podpisania oferty - w przypadku podpisania oferty przez osobę(y) inną(e) niż upoważniona(e) (uprawnione do reprezentacji) w dokumencie rejestracyjnym, 3) Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej (załącznik nr 5 do SIWZ), 4) Wykaz części zamówienia, które wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom (załącznik nr 4 do SIWZ). 5) Koncepcja Funkcjonowania MZR, o której mowa w Rozdział IV pkt 7 SIWZ. 6) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wg wzoru określonego w załączniku nr 7 do SIWZ. 8) Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 70
- 2 - Koncepcja funkcjonowania MZR - 30
IV.2.2) przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: nie dotyczy
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1) Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w przypadkach i na warunkach określonych we wzorze umowy (załącznik nr 6 do SIWZ): zmiana umowy może dotyczyć wynagrodzenia, które jest niezmienne, z tym zastrzeżeniem, że na mocy porozumienia Stron może ulec obniżeniu w każdej chwili, zaś podwyższone może zostać w drodze porozumienia Stron, na wniosek Zarządcy. 2) Dokonanie zmian wymaga dochowania warunków wynikających ze wzoru umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.rawamazowiecka.pl/redir,przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Rawa Mazowiecka Pl. Piłsudskiego5, 96-200 Rawa Mazowiecka pok. nr 5 i 7.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.08.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Rawa Mazowiecka Pl. Piłsudskiego5, 96-200 Rawa Mazowiecka biuro podawcze pok. nr 17.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Arkadiusz Ratajdata wytworzenia informacji: 2015-08-19
- zdarzenie opublikował: Rataj Arkadiuszdata dodania: 2015-08-19 16:26
- zmodyfikował: Rataj Arkadiuszostatnia modyfikacja: 2015-08-19 16:36
- SIWZ_MZR z załącznikami (DOC)443kBwersja edytowalna
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Arkadiusz Ratajdata wytworzenia informacji: 2015-08-19
- załącznik opublikował: Rataj Arkadiuszdata dodania: 2015-08-19 16:31
- SIWZ_MZR z załącznikami (PDF)12MBwersja pdf
Metryka
- załącznik opublikował: Rataj Arkadiuszdata dodania: 2015-08-19 16:47
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 213954 - 2015 data 19.08.2015 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Urząd Miasta Rawa Mazowiecka, pl. Piłsudskiego 5, 96-200 Rawa Mazowiecka, woj. łódzkie, tel. 046 8144201, fax. 046 8142628.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4.
- W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.08.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Rawa Mazowiecka Pl. Piłsudskiego 5, 96-200 Rawa Mazowiecka biuro podawcze pok. nr 17.
- W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.09.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Rawa Mazowiecka Pl. Piłsudskiego 5, 96-200 Rawa Mazowiecka biuro podawcze pok. nr 17.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Arkadiusz Ratajdata wytworzenia informacji: 2015-08-26
- zdarzenie opublikował: Rataj Arkadiuszdata dodania: 2015-08-26 17:03
- zmodyfikował: Rataj Arkadiuszostatnia modyfikacja: 2015-08-26 17:05
- MZR_zmiana1_ogłoszenie.pdf (PDF)351.48kB
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Arkadiusz Ratajdata wytworzenia informacji: 2015-08-26
- załącznik opublikował: Rataj Arkadiuszdata dodania: 2015-08-26 17:04
OGŁOSZENIE o zmianie (nr 1) treści SIWZ
Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) informuję o zmianie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest wyłonienie zarządcy samorządowej instytucji kultury pod nazwą Muzeum Ziemi Rawskiej
Zamawiający dokonuje zmian w Rozdziale IX. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
Dotychczasowy pkt 1:
- Ofertę wraz z pozostałymi dokumentami i oświadczeniami należy złożyć w zamkniętym opakowaniu (np. kopercie) opatrzonej nazwą i adresem wykonawcy w siedzibie Zamawiającego tj. Urzędzie Miasta Rawa Mazowiecka, 96-200 Rawa Mazowiecka Plac Marszałka J. Piłsudskiego 5 (biuro podawcze pok. nr 17), zaadresowanej: Urząd Miasta Rawa Mazowiecka, 96-200 Rawa Mazowiecka Plac Marszałka J. Piłsudskiego 5 i opisanej w następujący sposób: Wyłonienie zarządcy samorządowej instytucji kultury pod nazwą Muzeum Ziemi Rawskiej w Rawie Mazowieckiej – nie otwierać do 27 sierpnia 2015 r. do godz. 10:05.
Otrzymuje brzmienie:
- Ofertę wraz z pozostałymi dokumentami i oświadczeniami należy złożyć w zamkniętym opakowaniu (np. kopercie) opatrzonej nazwą i adresem wykonawcy w siedzibie Zamawiającego tj. Urzędzie Miasta Rawa Mazowiecka, 96-200 Rawa Mazowiecka Plac Marszałka J. Piłsudskiego 5 (biuro podawcze pok. nr 17), zaadresowanej: Urząd Miasta Rawa Mazowiecka, 96-200 Rawa Mazowiecka Plac Marszałka J. Piłsudskiego 5 i opisanej w następujący sposób: Wyłonienie zarządcy samorządowej instytucji kultury pod nazwą Muzeum Ziemi Rawskiej w Rawie Mazowieckiej – nie otwierać do 2 września 2015 r. do godz. 10:05.
Dotychczasowy pkt 4:
4. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miasta Rawa Mazowiecka, 96-200 Rawa Mazowiecka Plac Marszałka J. Piłsudskiego 5 (biuro podawcze pok. nr 17) - w terminie do dnia 27 sierpnia 2015 r. do godz. 10:00.
Otrzymuje brzmienie:
4. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miasta Rawa Mazowiecka, 96-200 Rawa Mazowiecka Plac Marszałka J. Piłsudskiego 5 (biuro podawcze pok. nr 17) - w terminie do dnia 2 września 2015 r. do godz. 10:00.
Dotychczasowy pkt 7:
7. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 27 sierpnia 2015 o godz. 10:05 w siedzibie Zamawiającego tj. Urzędzie Miasta Rawa Mazowiecka, 96-200 Rawa Mazowiecka, Plac Marszałka J. Piłsudskiego 5 (pok. nr 15 – sala narad, I piętro).
Otrzymuje brzmienie:
7. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 2 września 2015 o godz. 10:05 w siedzibie Zamawiającego tj. Urzędzie Miasta Rawa Mazowiecka, 96-200 Rawa Mazowiecka, Plac Marszałka J. Piłsudskiego 5 (pok. nr 15 – sala narad, I piętro).
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Arkadiusz Ratajdata wytworzenia informacji: 2015-08-26
- zdarzenie opublikował: Rataj Arkadiuszdata dodania: 2015-08-26 17:07
- zmodyfikował: Rataj Arkadiuszostatnia modyfikacja: 2015-08-26 17:08
- Zmiana nr 1 SIWZ (PDF)521.5kB
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Arkadiusz Ratajdata wytworzenia informacji: 2015-08-26
- załącznik opublikował: Rataj Arkadiuszdata dodania: 2015-08-26 17:09
- zmodyfikował: Rataj Arkadiuszostatnia modyfikacja: 2015-08-26 17:09
WYJAŚNIENIA NR 1 ZWIĄZANE Z TREŚCIĄ SIWZ
Dotyczy: zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest
wyłonienie zarządcy samorządowej instytucji kultury pod nazwą
Muzeum Ziemi Rawskiej
Zamawiający w nawiązaniu do treści specyfikacji istotnych warunków, odpowiada na przesłane pytania dotyczące jej treści:
Pytanie 1: Kwestia zaświadczeń z ZUS i US - na zaświadczenie z urzędu skarbowego o niezaleganiu z podatkami czeka się ustawowo do 14 dni, czyli nie ma pewności, iż takie zaświadczenie otrzymam do terminu wymagalności. Posiadam natomiast zaświadczenie ze szwedzkiego urzędu skarbowego (Skatteverket), ponieważ przez półtora roku tam pracowałem, czy jest to dokument wystarczający?
Posiadam również dokument z ZUSu z 2014 r. o wyrejestrowaniu mnie z systemu ubezpieczeń społecznych gdyż znajduję się pod jurysdykcja szwedzką. Taki dokument jest tożsamy z brakiem zaległości, czy również Państwo go uznacie?
Zgodnie ze szwedzkim prawem wszystkie składki ubezpieczeniowe opłacane są z podatku, czyli takie zaświadczenie automatycznie oznacza, ze nie zalegam także z jakimikolwiek składkami do odpowiednika polskiego ZUSu - (forsekringkassan)
Odpowiedź 1: W przypadku jeżeli posiada Pan obywatelstwo polskie oraz miejsce Pana zamieszkania znajduje się w Polsce nie jest pan zarówno przedsiębiorcą zagranicznym jak i osobą zagraniczną. Wobec powyższego zobowiązany jest Pan do przedłożenia dokumentów wymaganych zawartych w SIWZ dla krajowych wykonawców.
Pytanie 2: Jakie są miesięczne koszta stałe funkcjonowania muzeum: koszta administracyjne, media, umowy stałe z usługodawcami (o ile takowe występują), pensje pracowników itp.
Odpowiedź 2: miesięczne koszty stałe funkcjonowania muzeum wynoszą około 22 400 zł.
Pytanie 3: Pomimo prowadzenia działalności gospodarczej (niekonkurencyjnej) do zamówienia chcę przystąpić jako osoba fizyczna. Wobec powyższego jako osoba fizyczna, nie mogę wystawiać faktury VAT, a w paragrafie o rozliczeniach widnieje informacja, że faktura VAT jest podstawą do zapłaty, na jakiej podstawie odbywać się będzie w takim razie płatność na rzecz zarządcy będącego osobą fizyczną ?
Odpowiedź 3: ilekroć w SIWZ i załącznikach do niej jest mowa o Fakturach VAT stanowiących podstawę wypłaty wynagrodzenia dla Wykonawcy, należy przez to rozumieć rachunek wystawiony przez osobę fizyczną.
Umowa zawarta w ramach zamówienia będzie miała postać kontraktu menadżerskiego. Dla celów podatkowych każdorazowo zostanie ona potraktowana nie jako zlecenie, podobnie nie zostanie ona ujęta w ramach działalności gospodarczej, nawet jeśli została zawarta przez prowadzącego działalność. Każdorazowo umowa rozliczana jest w ramach działalności wykonywanej osobiście.
Zgodnie z interpretacją Ministerstwa Finansów z dnia 16 stycznia 2003 r. , sygn. PB2/MK-033-038-177/03 ,,Osoby wykonujące działalność osobiście na podstawie kontraktu menedżerskiego lub umów o podobnym charakterze nie wykonują pozarolniczej działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie mogą zatem skorzystać z możliwości wyboru innej formy opodatkowania i złożyć oświadczenia o wyborze ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Dochody tych osób podlegają opodatkowaniu na zasadach ogólnych, jako przychody z działalności wykonywanej osobiście, określone w art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.”
W związku z powyższym Zamawiający postanawia o zmianie treści § 15 załącznika nr 6 do SIWZ – wzór umowy.
Pytanie 4: Rozumiem, że w skład oferowanej ceny wchodzą składki do ZUS i US, czy z kwoty brutto składki te są potrącane i odprowadzane czy odpowiedzialny jest za to Zarządca?
Odpowiedź 4: Zgodnie z § 15 pkt 3 umowy stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ z wynagrodzenia należnego Zarządcy zostaną potrącone składki na obowiązkowe ubezpieczenia jak również zaliczka na podatek dochodowy.
Zamawiający uzasadniając stanowisko wskazuje, że Zarządca nie świadczy usług w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, jest związany kontraktem, co oznacza że Organizator zobowiązany jest odprowadzać do ZUS składki w wysokości liczonej od faktycznie uzyskiwanego przez podmiot zarządzający przychodu. W tej sytuacji bez znaczenie pozostaje inny tytuł do ubezpieczenia jak jednoczesne prowadzenie działalności gospodarczej (patrz uchwała 7 sędziów z 17 czerwca 2015 r. sygnatura akt III UZP 2/15). Wobec powyższego wynagrodzenie zawarte w ofercie stanowić będzie wartość brutto, z której potrącone i odprowadzone będą składki na ubezpieczenie społeczne).
W zakresie podatku dochodowego to Przychody uzyskane na podstawie umów o zarządzanie lub umów o podobnym charakterze zaliczamy do tych z działalności wykonywanej osobiście, nawet jeśli są wykonywane w zakresie prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej wobec czego zaliczka na podatek dochodowy również podlega potrąceniu z sumy brutto wynagrodzenia.
Pytanie 5: W ostatnim załączniku mowa jest o wykazie wykonanych usług w ujęciu przedsiębiorcy, jak osoba fizyczna ma przedstawić swoje doświadczenie?
Odpowiedź 5: W wykazie usług wykonanych (lub wykonywanych) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania oferty, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ, w przypadku osoby fizycznej należy podać informację o wcześniejszym zatrudnieniu na stanowiskach, które będą potwierdzały wykonywanie usług o charakterze zarządczym. Należy dołączyć poświadczenie prawidłowego wykonania usług (np. opinia z zakładu pracy).
Pytanie 6: Czy w kwocie 31 000 miesięcznie zarządca zobligowany jest do prowadzenia jakichkolwiek specjalnych działań wymagających dodatkowego finansowania w postaci wystaw, konferencji, tworzenia publikacji, rozpowszechniania działalności edukacyjnej itp. czy temu służyć mają dotacje celowe i środki pozyskane z innych źródeł?
Odpowiedź 6: MZR otrzymuje roczną dotację na działalność w wysokości, o której mowa w Rozdziale II, pkt.3 ppkt 3.2.3. SWIZ. Kwota ta jest dotacją podmiotową na dofinansowanie działalności bieżącej w zakresie realizowanych zadań statutowych, w tym utrzymanie i remonty obiektów.
Zamawiający dopuszcza możliwość przyznania dotacji celowej przeznaczonej na zadania inwestycyjne, bądź realizację zadań i programów wskazanych przez Zarządcę MZR, o ile taką potrzebę uzasadniać będzie konieczność zapewnienia niezbędnych warunków do prawidłowego funkcjonowania instytucji.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Arkadiusz Ratajdata wytworzenia informacji: 2015-08-28
- zdarzenie opublikował: Rataj Arkadiuszdata dodania: 2015-08-28 15:16
- WYJAŚNIENIA NR 1 ZWIĄZANE Z TREŚCIĄ SIWZ Dotyczy: zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest wyłonienie zarządcy samorządowej instytucji kultury pod nazwą Muzeum Ziemi Rawskiej Zamawiający w nawiązaniu do treści specyfikacj (PDF)1.4MBWYJAŚNIENIA NR 1 ZWIĄZANE Z TREŚCIĄ SIWZ
Metryka
- załącznik opublikował: Rataj Arkadiuszdata dodania: 2015-08-28 15:18
OGŁOSZENIE o zmianie (nr 2) treści SIWZ
Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) informuję o zmianie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest wyłonienie zarządcy samorządowej instytucji kultury pod nazwą Muzeum Ziemi Rawskiej
Zamawiający dokonuje zmian we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
- Dotychczasowy § 15 ust. 1: Organizator zapłaci Zarządcy za realizację w całości przedmiotu niniejszej Umowy zryczałtowane wynagrodzenie w kwocie netto […] PLN plus należny podatek VAT, co stanowi łącznie kwotę brutto […] PLN (słownie: […] złotych).
Otrzymuje brzmienie:
„§ 15 ust. 1. Organizator zapłaci Zarządcy za realizację w całości przedmiotu niniejszej Umowy zryczałtowane wynagrodzenie w kwocie brutto […] PLN (słownie: […] złotych).”
- Dotychczasowy § 15 ust. 4: Zapłata wynagrodzenia określonego w ust. 1 odbywać się będzie w formie zryczałtowanego wynagrodzenia miesięcznego w kwocie netto […] PLN plus należny podatek VAT, co stanowi łącznie kwotę brutto […] PLN (słownie: […] złotych), na podstawie faktur VAT wystawionych przez Zarządcę do 7 (siódmego) dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, za jaki wynagrodzenie jest należne. W sytuacji, gdyby Zarządca nie świadczył swych usług objętych niniejszą Umową przez pełny miesiąc, wówczas jego miesięczne wynagrodzenie za ten miesiąc zostanie obniżone proporcjonalnie do liczby dni świadczenia usług w miesiącu, za jaki przysługuje.5 (biuro podawcze pok. nr 17) - w terminie do dnia 27 sierpnia 2015 r. do godz. 10:00.
Otrzymuje brzmienie:
„§ 15 ust. 4. Zapłata wynagrodzenia określonego w ust. 1 odbywać się będzie w formie zryczałtowanego wynagrodzenia miesięcznego w kwocie brutto […] PLN (słownie: […] złotych), na podstawie rachunków wystawionych przez Zarządcę do 7 (siódmego) dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, za jaki wynagrodzenie jest należne. W sytuacji, gdyby Zarządca nie świadczył swych usług objętych niniejszą Umową przez pełny miesiąc, wówczas jego miesięczne wynagrodzenie za ten miesiąc zostanie obniżone proporcjonalnie do liczby dni świadczenia usług w miesiącu, za jaki przysługuje.”
- Dotychczasowy § 15 ust. 5: W okresie trwania niniejszej Umowy wynagrodzenie należne Zarządcy jest niezmienne, z tym zastrzeżeniem, że na mocy porozumienia Stron może ulec obniżeniu w każdej chwili, zaś podwyższone może zostać w drodze porozumienia Stron, na wniosek Zarządcy, w razie ustawowej zmiany podatku VAT należnego od wynagrodzenia, nie wcześniej niż z dniem wejścia w życie aktu prawnego wprowadzającego zmianę. W tym ostatnim przypadku dostosowaniu do nowej stawki podatku VAT będzie podlegało jedynie wynagrodzenie brutto, przy niezmienności wynagrodzenia netto.
Otrzymuje brzmienie:
„§ 15 ust. 5. W okresie trwania niniejszej Umowy wynagrodzenie należne Zarządcy jest niezmienne.”
- Dotychczasowy § 15 ust. 6: Zapłata wynagrodzenia nastąpi w formie polecenia przelewu w terminie 21 (dwudziestu jeden) dni od daty otrzymania przez Organizatora prawidłowo wystawionej faktury VAT, przy czym za dzień zapłaty uważa się dzień obciążenia rachunku bankowego Organizatora.
Otrzymuje brzmienie:
„§ 15 ust. 6. Zapłata wynagrodzenia nastąpi w formie polecenia przelewu w terminie 21 (dwudziestu jeden) dni od daty otrzymania przez Organizatora prawidłowo wystawionego rachunku, przy czym za dzień zapłaty uważa się dzień obciążenia rachunku bankowego Organizatora.”
- Dotychczasowy § 15 ust. 10: W okresie trwania Umowy – na każdej wystawionej fakturze – Zarządca umieści numer niniejszej Umowy.
Otrzymuje brzmienie:
„§ 15 ust. 10. W okresie trwania Umowy – na każdym wystawionym rachunku – Zarządca umieści numer niniejszej Umowy.”
- Dotychczasowy § 15 ust. 11: Zapis o zakazie cesji, o którym mowa w ust. 9, Zarządca zobowiązany jest zamieścić na wystawianych fakturach.
Otrzymuje brzmienie:
„§ 15 ust. 11. Zapis o zakazie cesji, o którym mowa w ust. 9, Zarządca zobowiązany jest zamieścić na wystawianych rachunkach.”
- Dotychczasowy § 15 ust. 12: Faktura niezgodna z postanowieniami niniejszej Umowy oraz obowiązującymi przepisami upoważnia Organizatora do wystawienia noty korygującej na podstawie i według zasad określonych w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 95, poz. 798, z późn. zm.).
Otrzymuje brzmienie:
„§ 15 ust. 12. Rachunek niezgodny z postanowieniami niniejszej Umowy oraz obowiązującymi przepisami upoważnia Organizatora do wystawienia noty korygującej na podstawie i według zasad określonych w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 95, poz. 798, z późn. zm.).”
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Arkadiusz Ratajdata wytworzenia informacji: 2015-08-28
- zdarzenie opublikował: Rataj Arkadiuszdata dodania: 2015-08-28 15:19
- zmodyfikował: Rataj Arkadiuszostatnia modyfikacja: 2015-08-28 15:21
Metryka
- zdarzenie opublikował: Rataj Arkadiuszdata dodania: 2015-08-28 15:26
- Zmiana (nr2) treści SIWZ (PDF)1019.55kB
Metryka
- załącznik opublikował: Rataj Arkadiuszdata dodania: 2015-08-28 15:27
Na podstawie przepisów art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) zawiadamiam o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Wyłonienie zarządcy samorządowej instytucji kultury pod nazwą Muzeum Ziemi Rawskiej" z przyczyn wskazanych w przepisach art. 93 ust. 1 pkt 1 tej ustawy - w postępowaniu nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.
Metryka
- zdarzenie opublikował: Administrator Systemudata dodania: 2015-09-11 14:00
- zmodyfikował: Administrator Systemuostatnia modyfikacja: 2015-09-11 14:03
- Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania (PDF)506.65kB
Metryka
- załącznik opublikował: Administrator Systemudata dodania: 2015-09-11 14:02